"A rovaroknak ízetlen lábuk van"
Diákok aranyköpései 35.
Hosszú és többrétű pedagógus pályámon nem kevésszer találkoztam a diákok megmosolyogtató elírásaival, tévedéseivel és tévesztéseivel. Gyűjteni kezdtem őket a dolgozatokból, az érettségi munkákból, a felvételi vizsgák anyagából. Aztán a mások által közzétetteket is csatoltam a szépen gyarapodó anyaghoz. A hibák sokfélesége a pedagógusokat szembesítheti tanításuk hiányosságaival; a tanulókat figyelmeztetheti a pontosabb gondolkodásra, kifejezésre, stílusra; az olvasónak néhány derűs percet adhat ebben a szomorúan kavargó világban.
Minden irodalmi műnek az a lényege, hogy van egy gonosz és egy jó, illetve vannak semleges személyek.
Iokaszté nagyszerű nő volt, megérdemelte, hogy öngyilkos legyen.
Iokaszté megszüntette önmagát.
2 fiút és 2 leányt nemzett Iokaszté saját gyermekének, az egyik Iphigénia.
A hősnő elmondhatja, hogy saját anyám gyermekeket nemzett nekem.
Anyám és én, Oidipusz, a thébai mondakör tagjai vagyunk.
Oidipusz jelképesen megvakult.
Laiosz a bor mámorában megszegte ígéretét, ebből kifolyólag Iokaszté terhes lett.
Oidipusz bevallja, hogy anyját fokozatosan küldte a sírba.
A drámai homály mások munkájának keserves kíncseppjeiből származik.
A naturalizmusban a testiség, a csupasz ember kerül előtérbe.
A rovaroknak ízetlen lábuk van.
Zrínyi kirohanása, amit Csontváry megfestett, azt jelenti, hogy Zrínyi elmenekült.
Shakespeare minden művére jellemző az értékvesztés.
A Globe Színházban a színészek között sok a diszlexiás, a mozgássérült és a dadogós.
A Romeo és Júliában a két ellenséges család neve: Sanszkülott és Mamelok.
Romeo és Júlia először az erkélyen találkoznak.
A Romeo és Júlia a York és a Lancaster ház harcát ábrázolja.
Júlia egész fiatal volt még a mai korhoz képest.
A példában összességében a módosítás mindössze alig változott.
A sziszifuszi nem más, mint kézzel-lábbal elvégzett munka.
Sziszüphosz, amikor fölment a hegytetőre, mindig visszagurult.
A sziszifuszi munka alkotómunka.
Sziszüphosz egy golyót görget a hegyre, illetve egy lyukas hordót.
A reformkorban Bessenyei ihletésére Csokonai megírta a Zalán futását.
Toldi Miklós egy lelkileg sokat zaklatott alak, az élet nagyon kegyetlen volt vele, azért lett képes a gyilkolásra.
A történetben a rab nem sarkallott megszökni a börtönből.
A görög színházban a színészek jelmezekben vannak és mimikáznak.
Az egri küzdők borja édesebb, mint a méz, és pirosabb, mint a vér.
Petőfinek mindennél fontosabb a szabadság gondolata, hiszen dúl ebben az időben a forradalmi hangulat.
Összegyűjtötte: Sümeginé dr. Tóth Piroska
A sorozat korábbi részei:
- Diákok aranyköpései 1.
- Diákok aranyköpései 2.
- Diákok aranyköpései 3.
- Diákok aranyköpései 4.
- Diákok aranyköpései 5.
- Diákok aranyköpései 6.
- Diákok aranyköpései 7.
- Diákok aranyköpései 8.
- Diákok aranyköpései 9.
- Diákok aranyköpései 10.
- Diákok aranyköpései 11.
- Diákok aranyköpései 12.
- Diákok aranyköpései 13.
- Diákok aranyköpései 14.
- Diákok aranyköpései 15.
- Diákok aranyköpései 16.
- Diákok aranyköpései 17.
- Diákok aranyköpései 18.
- Diákok aranyköpései 19.
- Diákok aranyköpései 20.
- Diákok aranyköpései 21.
- Diákok aranyköpései 22.
- Diákok aranyköpései 23.
- Diákok aranyköpései 24.
- Diákok aranyköpései 25.
- Diákok aranyköpései 26.
- Diákok aranyköpései 27.
- Diákok aranyköpései 28.
- Diákok aranyköpései 29.
- Diákok aranyköpései 30.
- Diákok aranyköpései 31.
- Diákok aranyköpései 32.
- Diákok aranyköpései 33.
- Diákok aranyköpései 34.